Managementboeken
1 - 24 van 39
Koninklijke Boom Uitgevers
Business model you (Hardback)
Een nieuwe loopbaan of levenspad klinkt soms aantrekkelijk, maar hoe doe je dat? Hoe vind je jezelf opnieuw uit? De auteurs van het boek Business Model You laten zien hoe je weer vertrouwen en…
Koninklijke Boom Uitgevers
Projectmatig werken (Paperback)
Het managen van projecten vraagt om specifieke competenties. Nogal eens lees je in de krant dat projecten resulteren in een mislukking. De besluitvorming blijkt ondoorzichtig, de financiering komt…
Koninklijke Boom Uitgevers
Het ondernemingsplan (Paperback)
Ondernemers zijn belangrijk. Zij versterken onze welvaart en zorgen voor werkgelegenheid. Daarom is het goed dat er steeds nieuwe bedrijven van start gaan. Uit onderzoek blijkt bovendien dat…
Koninklijke Boom Uitgevers
77 werkvormen voor projectmanagement (Paperback)
Dit was er nog niet: een boek met concrete werkvormen voor complex projectmanagement. Het boek is een praktische aanvulling op Valuebased Project Management, dat is verkozen tot het beste boek over…
Koninklijke Boom Uitgevers
HRM voor managers (Paperback)
HRM voor managers is bedoeld om de aankomende manager inzicht en hulpmiddelen te geven bij het managen van zijn belangrijkste resource: de medewerkers. Aan de hand van een theoretisch concept van…
Koninklijke Boom Uitgevers
Team op vleugels (Paperback)
Wij Nederlanders vinden onszelf goede teamspelers. We zijn er bovendien van overtuigd dat het werken in teams ons veel kan opleveren. Maar kennen we ook alle succesfactoren en valkuilen? Als u in een…
Koninklijke Boom Uitgevers
De koopknop (Paperback)
Door in onze hersenen te kijken, zien neurowetenschappers voor welke producten we gevoelig zijn en welke reclame ons aanzet tot kopen. Neuromarketing is hot en het onderzoek daartoe heeft zich in…
Koninklijke Boom Uitgevers
Het einde van winkels? (Paperback)
Winkels kennen zware tijden: recessie, lokale wetgeving, parkeerproblemen, internetverkopen en de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardig alternatief geworden voor…
Koninklijke Boom Uitgevers
Non-verbale werkvormen in supervisie en coaching (Paperback)
Onze non-verbale taal geeft veel informatie over hoe we ons verhouden tot een bepaald onderwerp en tot onze gesprekspartner(s) of ons publiek, zonder dat we ons daar altijd volledig van bewust zijn.…
Koninklijke Boom Uitgevers
Value-based projectmanagement (Paperback)
*** WINNAAR VAN DE OOA-PRIJS 2013 *** Orde en chaos Complexe projecten lijken eerder chaotisch te verlopen dan ordelijk. Planningen worden niet gehaald, van beheersing is geen sprake en conflicten…
Koninklijke Boom Uitgevers
Overtuigen op één A4 (Paperback)
Een tekst waarvan in één oogopslag duidelijk is waar hij over gaat. Een tekst die prikkelt om door te lezen. Die to the point is. Logisch opgebouwd en begrijpelijk. Als lezer weet u precies wat u van…
Koninklijke Boom Uitgevers
Bouw een succesvolle online marktplaats (Paperback)
Dit boek is voor avontuurlijke ondernemers die de nieuwe Airbnb of Uber in hun markt willen worden. Het laat zien hoe je stap voor stap je eigen online marketplace ontwikkelt, zowel groot als klein,…
Koninklijke Boom Uitgevers
Ja zeggen ja doen (Paperback)
Een effectieve en inspirerende manier voor het vormgeven van organisatieverandering van binnenuit, die nieuwe energie brengt in jezelf en in je organisatie. Verandering is een constante, ook in ons…
Koninklijke Boom Uitgevers
Zelfsturing of samensturing? (Hardback)
Zelforganisatie en cliëntgeoriënteerd werken zijn populaire alternatieven voor de starre wereld van sturing, hiërarchie, protocollen, externe eisen en bureaucratisering. Toch blijken leiders die er…
Koninklijke Boom Uitgevers
Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen (Paperback)
Wanneer gebrainstormd wordt over een nieuwe marketing- of bedrijfsstrategie, is het fijn als er beproefde modellen beschikbaar zijn, zodat geen belangrijke zaken over het hoofd worden gezien en het…
Koninklijke Boom Uitgevers
Hoera een conflict! (Paperback)
Waar wordt samengewerkt, ontstaan conflicten. En dat is goed, want conflicten zijn cruciaal in de ontwikkeling van een team. Echt samenwerken lukt namelijk alleen wanneer teams hun conflicten op de…
Koninklijke Boom Uitgevers
Duurzaam organiseren (Hardback)
We zitten midden in een transitie naar een andere, duurzame en meer circulaire samenleving. Voor bedrijven en organisaties betekent dit dat zij zich duurzaam moeten organiseren. Het is geen keuze…
Koninklijke Boom Uitgevers
Sales beter de baas (Paperback)
Meer klanten en meer omzet. Voor veel directeuren, ondernemers en verkopers is het een ware uitdaging. Zeker nu opdrachten niet meer vanzelf komen aanwaaien en de roep om new business groter is dan…
Koninklijke Boom Uitgevers
Neuromarketing (Paperback)
Ons onderbewustzijn bepaalt voor 95 procent ons gedrag. Nieuwe technieken uit de medische wetenschappen maken het mogelijk om deze processen in het brein zichtbaar te maken. Ineens zien we…
Koninklijke Boom Uitgevers
De ondernemende manager (Paperback)
Je zult maar manager zijn! De kritiek op managers neemt de laatste tijd alleen maar toe. Ze zouden zakkenvullers,incompetent, kille saneerders zijn en professionals alleen maar in de weg zitten. Hoe…
Koninklijke Boom Uitgevers
Doet marketing ertoe? (Paperback)
Is marketing misleiding en geldverspilling? Dit beeld kan ontstaan als marketing verkeerd wordt ingezet. Zonde, want marketing heeft de potentie zeer waardevol te zijn. Ruud Frambach laat zien hoe.…
Koninklijke Boom Uitgevers
Ga doen wat je echt belangrijk vindt (Paperback)
Hoor jij bij die 90% van de mensen die het als een uitdaging ervaren om een goede balans in hun leven te vinden door de hoge versnelling waarin we leven en alle prioriteiten waarmee we wat…
Koninklijke Boom Uitgevers
High performance 3.0 (Paperback)
Aanpassen en innovatief denken Bedrijven die niet veranderen, blokkeren het aanpassingsvermogen en het innovatieve denken van hun medewerkers. Daarom moeten ook managementtechnieken met hun tijd…
Koninklijke Boom Uitgevers
Managers en professionals (Paperback)
Het echte werk Professionals doen het echte werk: zij staan immers voor de klas van onze kinderen, zij opereren ons in het ziekenhuis, zij vangen de boeven op straat en zij doen het wetenschappelijk…
