Sociologie
      1 - 24 van 31
    
        Maven Publishing
Life 3.0 (Paperback)
Max Tegmark, MIT-wetenschapper en oprichter van het Future of Life Institute, geeft in Life 3.0 een toegankelijke, nuchtere en praktische beschrijving van de gevolgen van Kunstmatige Intelligentie (…
ambo | anthos uitgevers
Macht der gewoonte (Paperback)
Een gewoonte voltrekt zich in onze hersenen in niet meer dan drie stappen: de aansporing (ik heb een vieze smaak in mijn mond) gevolgd door de routinehandeling (ik neem een kauwgommetje) resulterend…
ambo | anthos uitgevers
De vredesparadox (Paperback)
Hoe maak je jezelf en de samenleving weerbaar in een onrustige wereld? Klimaatverandering, crises, cyberaanvallen lijken steeds meer orde van de dag. Dit boek geeft je een praktische handleiding.…
VBK|Media
Geheimen, symbolen en rituelen van de vrijmetselarij (Paperback)
Jean-Louis de Biasi belicht in Geheimen, symbolen en rituelen van de vrijmetselarij de geschiedenis van de vrijmetselarij en het op graden gebaseerde systeem van de Schotse Orde.  De…
Koninklijke Boom Uitgevers
Wij zijn ons (Paperback)
Waarom dragen we geen zwarte kleding meer bij een uitvaart? Is voetbal een nieuwe religie? Waar komt de populariteit van babyshowers en vrijgezellenfeesten vandaan? Hoe moeten we terrorisme begrijpen…
Balans, Uitgeverij
De Onverzadigbare Vrouw (en de Afwezige Man) (Paperback)
Mannen worden gek van de claimende, bemoeizuchtige, bazige, controleerderige, bezitterige, gestresste en lastige vrouwen in hun leven. Omgekeerd ergeren vrouwen zich regelmatig aan de lakse, luie,…
Park Uitgevers
De ondernemende staat (Paperback)
DE ONDERNEMENDE STAAT Waarom de markt niet zonder overheid kan Zonder de jarenlange investeringen van de Amerikaanse overheid waren Apple en Microsoft, om twee topbedrijven te noemen,…
Luitingh-Sijthoff
Want (verlangen) (Hardback)
Gillian Anderson, bekend van o.a. Sex Education en The X-Files, stelt de belangrijke vraag: hoe denken vrouwen over seks als ze volledig anoniem kunnen zijn?  In Want (verlangen)…
VBK|Media
Het innerlijke kind in je relatie (Paperback)
Leer in 7 stappen omgaan met het innerlijke kind van jezelf én dat van je partner in ‘Het innerlijke kind in je relatie’ van Susanne Hühn. Ruim oud zeer op en geef liefde de ruimte om te bloeien.…
Koninklijke Boom Uitgevers
De maatschappij van de sociologie (Paperback)
De socioloog bestudeert hoe wij samenleven. Dat doet hij niet met neutrale blik. Zijn kijken is gevormd door zijn perspectief, de vragen waarmee hij de werkelijkheid tegemoet treedt, de begrippen…
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
Strategische communicatie (Paperback)
Strategische Communcatie 3e geheel herziene druk De hele dag door worden we bestookt met informatie en suggesties, bedoeld om ons ergens toe aan te zetten of juist van af te brengen, in het belang…
BSL Media & Learning
De organisatie als hulpmiddel (Paperback)
Dit boek geeft studenten een helder beeld van de structuur en werkwijze van organisaties in de zorg- en welzijnssector. Het is een nuttig hulpmiddel voor hbo-studenten die op stage gaan of hun…
Uitgeverij Thema
Bevlogen aan het werk (Paperback)
Werken is meer dan alleen geld verdienen. Werken kan een doel geven en een bron zijn van energie en voldoening. Zeker nu we met zijn allen langer moeten doorwerken, is het belangrijker dan ooit…
Obelisk Media B.V.
Het Mysterie van Egypte (Paperback)
Als Elinor, de alchemist, op reis gaat vraagt hij Radu Cinamar om voor zijn prachtige villa in Boekarest te zorgen. In het huis bevindt zich een enorme bibliotheek waar Radu dankbaar gebruik van…
Bertram + de Leeuw Uitgevers BV
Gen Z (Paperback)
Voor je het weet is het zover. Niemand kan de toekomst tegenhouden. Je kunt nu alles vooraf bezien en dat is beter dan 'achteraf bekeken'. Gen Z (geboren tussen 1995 en 2012) verlangt naar…
VBK|Media
De feilbare mens (Paperback)
Winnaar van het Filosofieboek van het Jaar Kees Vuyk over de groeiende ongelijkheid in Nederland  Kees Vuyk trekt in De feilbare mens fel van leer tegen de opvatting dat wie succesvol is…
Coutinho
Communicatieonderzoek (Paperback)
Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze…
Coutinho
Voor een goede zaak (Paperback)
 In een tijd van complexe vraagstukken en maatschappelijke verschuivingen, zijn mensen nodig die nieuwe realiteiten creëren. Ondernemende mensen met frisse ideeën, durf om grote thema's aan te…
Mens en Communicatie
Wat maakt je zo boos? (Paperback)
Hoe je met Geweldloze Communicatie woede en boosheid kunt transformeren naar verbondenheid en harmonie. Als je boos bent, concentreer je je bijna volledig op wat je niet wilt. Je denken is gevangen…
Park Uitgevers
Haagse invloeden (Paperback)
De toestand van de Nederlandse politiek   Op wie moet je letten om Den Haag te begrijpen? Met die vraag in het achterhoofd loopt Tom-Jan Meeus de gangen van de macht af. Hij…
Acco Uitgeverij
Superdiversiteit (Paperback)
Superdiversiteit wordt een basiskenmerk van de 21ste eeuw. De etnisch-culturele diversiteit in Europa neemt verder toe, ook al proberen regeringen vluchtelingen af te schrikken of verdere migratie…
Noordhoff
Corporate communication worldwide (Paperback)
 Corporate Communication Worldwide covers a wide range of corporate communication aspects and prepares those who aim to be active in the communication field in an international context. In…
Vakmedianet
Netwerken vanuit je hart (Paperback)
Dit boek is nog niet in productie genomen; de verschijningsdatum is derhalve nog niet bekend.…
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
