Communicatiekunde
1 - 24 van 295
Boekengilde B.V.
Verbinding zonder wifi (Hardback)
Hoe je opvallend goede gesprekken voert, diepe relaties opbouwt en mensen positief beïnvloedt. Onze smartphones geven ons de illusie dat we continu verbinding hebben met elkaar. Niets is minder waar…
Atlas Contact
De winnende dialoog (Paperback)
Invloed zonder trucs: leer gesprekken sturen met integriteit en scherpte. Haal betere resultaten uit elke dialoog, effectief en blijvend. Aan de hand van de techniek uit De…
Uitgeverij Thema
Vraag gewoon feedback (Paperback)
Gun jezelf meer adviserende feedback, want dat is een krachtig groeimiddel. Je hoeft er alleen maar om te vragen. Deel 2: Adviserende feedback Weet jij wat jouw verbeterpunten zijn? Daar…
Remarcable
Commercieel luisteren (Hardback)
Commercieel luisteren is een boek voor professionals en experts van wie verwacht wordt dat zij ook advies- en salesgesprekken voeren. Dit deel van de functie vraagt om andere inzichten en…
Borgerhoff & Lamberigts
In gesprek geraakt (Paperback)
Luisteren en communiceren, kunnen we dat niet allemaal al? Tenslotte zijn we er voortdurend mee bezig. Dat betekent echter niet dat we ook écht met elkaar in gesprek gaan. Want luisteren we wel…
BSL Media & Learning
Effectieve leefstijlgesprekken (Paperback)
Wil jij als zorgverlener in je spreekkamer zinvolle gesprekken voeren over leefstijl, met invloed op het gedrag van je patiënt? Prettige gesprekken die het verschil maken en jou geen energie…
Serasta Trainingen
Nederlands voor Arabisch taligen (Paperback)
Nederlands voor Arabisch taligen. Deze nieuwe editie van Nederlands voor Anderstaligen is een compleet lespakket, de gebruikte methode is duidelijk, zeer efficiënt en is alles wat een…
Duuren Media, Van
Crisis (Paperback)
Sinds 2020 weten we het: een crisis kan zomaar ineens voor de deur staan. Onverwacht en natuurlijk ben je onvoorbereid, want zo gaat dat met crises, toch? Hoe zorg je er dan voor dat je een crisis…
Koninklijke Boom Uitgevers
Issuedenken (Paperback)
Voor alle organisaties die hun reputatie willen verstevigen, innovaties willen stimuleren en hun maatschappelijke zichtbaarheid en sympathie willen vergroten. Issues zijn onderwerpen die beroeren,…
Vrije Uitgevers, De
Draagvlak al geregeld? (Paperback)
Veranderen in organisaties is altijd weerbarstig en ook altijd weer anders. De vraag is anders, de mensen zijn anders, de context is anders. Ook veranderen verandert continu. Er is dan ook geen…
Uitgeverij Thema
Gesprekken die werken (Paperback)
Een gesprek met impact is de sleutel tot een prettige en productieve werkomgeving. Dit boek daagt iedereen, leidinggevend of niet, uit om het anders aan te pakken en van de gebaande gesprekspaden af…
Atlas Contact
Hoe makkelijk kun je het maken? (Paperback)
In dit toegankelijke en lichtvoetige boek leert Jasper van Kuijk je de allerbeste methode om producten, diensten en systemen te ontwikkelen waar iedereen mee uit de voeten kan. Iedereen…
Kloosterhof Neer B.V.
Het 2-gesprek (Hardback)
Dit boekje is bedoeld als geschenk. Zelf ben ik dankbaar voor alle kennis en ervaringen die mij geschonken zijn. In de eindfase vanmijn professionele leven wil ik op mijn beurt die kennis doorgeven.…
Amsterdam University Press
Zelf infographics maken (Paperback)
Er wordt heel veel getypt. De meeste rapporten, notities, onderzoeken, analyses en jaarverslagen zijn nog altijd overwegend tekstueel. De informatie-overload en de huidige beeldcultuur vragen om…
Maklu, Uitgever
De taal van leiders (Paperback)
Waarom gaan sommige politieke toespraken de geschiedenisboeken in en halen andere niet eens het avondjournaal? Van Rutte en Macron tot Obama en Zelensky: toppolitici weten hoe ze een sterke…
Atlas Contact
Crucial Conversations (Paperback)
Hét boek op het gebied van gespreksvaardigheden. Deze vernieuwde editie bevat concrete tips voor digitale communicatie en het bespreken van huidige politieke en maatschappelijke kwesties. …
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
SCOREN bij ongewenst gedrag (Paperback)
"SCOREN bij ongewenst gedrag" is een praktische handreiking voor (aankomende) professionals in de zorg, onderwijs en dienstverlening, om ongewenst gedrag te voorkomen of om te buigen. Wat 'ongewenst…
Swp, Uitgeverij B.V.
Durf, Leer en Presenteer (Paperback)
Jezelf presenteren met zelfvertrouwen en plezier. Dat wil jij toch ook: een presentatie boeiend, ontspannen en persoonlijk neerzetten? Met behulp van dit boek kun je zelfstandig werken aan je…
Pelckmans uitgevers
Kan ik dat nog wel zeggen? (Paperback)
Heb je jezelf ooit betrapt op voorzichtigheid in je woorden of angst om godverdomme het ‘verkeerde’ te zeggen wanneer het over inclusie gaat? Je bent niet alleen. Het is een gevoelig onderwerp…
Koninklijke Boom Uitgevers
Het schrijven van beleidsadviezen (Paperback)
Organisaties ontwikkelen voortdurend beleid. Zij doen dat om problemen op te lossen, te verminderen of te voorkomen. Beleids adviezen spelen daarbij een belangrijke rol. Een goed beargumenteerd…
Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum
E-mails en brieven schrijven in het Frans (Paperback)
Prisma E-mails en brieven schrijven in het Frans biedt heldere antwoorden op alle vragen die zich kunnen voordoen bij het schrijven van Franse e-mails of brieven, zowel in de zakelijke als in de…
Koninklijke Boom Uitgevers
Effectieve tweegesprekken (Paperback)
Hoe leidt u als leidinggevende de gesprekken met uw medewerkers in goede banen, en houdt u ook bij kritiek of slecht nieuws de werkrelatie prettig? Hoe geeft u op een motiverende manier feedback? En…
Koninklijke Boom Uitgevers
Handboek communicatiestrategie (Paperback)
Hoe ontwikkel je eenvoudig een communicatiestrategie? Zonder dikke boekwerken om de strategie te bepalen en eindeloze reeks slides om de strategie te presenteren, maar simpelweg op 1 A4? Handboek…
Koninklijke Boom Uitgevers
Grondslagen van interculturele communicatie (Paperback)
Enkele gebeurtenissen zoals de aanslagen op II September 2001, de moord op Van Gogh en de wijze waarop het integratiedebat is gevoerd hebben ertoe geleid dat de communicatie tussen de diverse…
