Communicatiekunde
1 - 24 van 286
Boekengilde B.V.
Verbinding zonder wifi (Hardback)
Hoe je opvallend goede gesprekken voert, diepe relaties opbouwt en mensen positief beïnvloedt. Onze smartphones geven ons de illusie dat we continu verbinding hebben met elkaar. Niets is minder waar…
Uitgeverij Thema
Vraag gewoon feedback (Paperback)
Gun jezelf meer adviserende feedback, want dat is een krachtig groeimiddel. Je hoeft er alleen maar om te vragen. Deel 2: Adviserende feedback Weet jij wat jouw verbeterpunten zijn? Daar…
Remarcable
Commercieel luisteren (Hardback)
Commercieel luisteren is een boek voor professionals en experts van wie verwacht wordt dat zij ook advies- en salesgesprekken voeren. Dit deel van de functie vraagt om andere inzichten en…
Serasta Trainingen
Nederlands voor Arabisch taligen (Paperback)
Nederlands voor Arabisch taligen. Deze nieuwe editie van Nederlands voor Anderstaligen is een compleet lespakket, de gebruikte methode is duidelijk, zeer efficiënt en is alles wat een…
VBK|Media
Klink (Paperback)
Stapsgewijs leer je hoe je het beste een presentatie, toespraak of preek kunt houden. Hoe je met impact kan spreken. In hun communicatieboek ‘Klink’ nemen Henk Stoorvogel en Mark van…
Coutinho
Overheidscommunicatie (Paperback)
Overheden communiceren met burgers. En dat doen zij met een reden. Bijvoorbeeld om mensen aan te moedigen meer te bewegen en zo overgewicht tegen te gaan. Of om rommel direct in de vuilnisbak te…
Nicol Communicatie B.V.
Tekst werkt (Paperback)
Tekst werkt is het handboek voor tekst binnen recruitment en hr. In dit praktische handboek vertelt Nicol Tadema dat tekst werkt en vooral hóé je tekst voor je kan laten werken. ‘Ik ben…
La Douze V.O.F.
Wanneer culturen elkaar ontmoeten (Paperback)
In het boek, worden alle aspecten van het zakendoen en samenwerken met andere culturen aan de orde gesteld. Het is een waardevol document voor eenieder die met andere culturen in contact staat.…
Borgerhoff & Lamberigts
Bij wijze van spreken (Paperback)
Krachtig en overtuigend mondeling offline én online communiceren kan je echt leren! Wie mondeling communiceert, heeft slechts één doel: de toehoorder begrijpt de boodschap zoals die bedoeld is…
Duuren Media, Van
Crisis (Paperback)
Sinds 2020 weten we het: een crisis kan zomaar ineens voor de deur staan. Onverwacht en natuurlijk ben je onvoorbereid, want zo gaat dat met crises, toch? Hoe zorg je er dan voor dat je een crisis…
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
SCOREN bij ongewenst gedrag (Paperback)
"SCOREN bij ongewenst gedrag" is een praktische handreiking voor (aankomende) professionals in de zorg, onderwijs en dienstverlening, om ongewenst gedrag te voorkomen of om te buigen. Wat 'ongewenst…
Atlas Contact
Crucial Conversations (Paperback)
Hét boek op het gebied van gespreksvaardigheden. Deze vernieuwde editie bevat concrete tips voor digitale communicatie en het bespreken van huidige politieke en maatschappelijke kwesties. …
Maklu, Uitgever
De taal van leiders (Paperback)
Waarom gaan sommige politieke toespraken de geschiedenisboeken in en halen andere niet eens het avondjournaal? Van Rutte en Macron tot Obama en Zelensky: toppolitici weten hoe ze een sterke…
Vrije Uitgevers, De
Emotioneel gezond in gesprek (Paperback)
Verloopt een gesprek niet altijd zoals je graag wilt? Begrijpen mensen soms niet wat je bedoelt? Reageert iemand anders dan je verwachtte? Lukt het je niet om in verbinding te komen? Voel je…
Koninklijke Boom Uitgevers
Accountability (Paperback)
Dit memo is bedoeld als handreiking voor communicatieprofessionals die met accountability van communicatie aan de slag willen gaan in hun organisatie. De inzichten op het gebied van accountability…
Vrije Uitgevers, De
Omgevingscommunicatie & participatie (Paperback)
Ons kleine landje staat voor grote uitdagingen. Denk aan de opvang van asielzoekers, de energietransitie, grootschalige woningbouw, renovaties van bruggen en kades, natuurbehoud en de verduurzaming…
Het NLP College
Het Communicatie Boek (Paperback)
Vind je het lastig om verbindende gesprekken te voeren en échte connecties te maken met anderen? Je bent niet de enige. Veel mensen hebben behoefte aan oprecht menselijk contact. We leven…
Pelckmans uitgevers
Kan ik dat nog wel zeggen? (Paperback)
Heb je jezelf ooit betrapt op voorzichtigheid in je woorden of angst om godverdomme het ‘verkeerde’ te zeggen wanneer het over inclusie gaat? Je bent niet alleen. Het is een gevoelig onderwerp…
Duuren Media, Van
Handboek online redactie (Hardback)
Contentcreatie is een multidisciplinair vak geworden. Als online content- of communicatiespecialist wil je dáár scoren waar de (toekomstige) klanten van jouw organisatie zich bevinden. Daarom ben…
Borgerhoff & Lamberigts
In gesprek geraakt (Paperback)
Luisteren en communiceren, kunnen we dat niet allemaal al? Tenslotte zijn we er voortdurend mee bezig. Dat betekent echter niet dat we ook écht met elkaar in gesprek gaan. Want luisteren we wel…
Vrije Uitgevers, De
De anamnese (Hardback)
Handleiding voor het afnemen van een anamnese gesprek. Gemaakt voor homeopaten maar ook voor anderen te gebruiken. De Anamnese beschrijft de volledige gang van zaken tijdens de anamnese…
Amsterdam University Press
Zelf infographics maken (Paperback)
Er wordt heel veel getypt. De meeste rapporten, notities, onderzoeken, analyses en jaarverslagen zijn nog altijd overwegend tekstueel. De informatie-overload en de huidige beeldcultuur vragen om…
Terra - Lannoo, Uitgeverij
101 schrijftips die je moest missen op school (Paperback)
Begin een zin nooit met 'En'! Vergeet in een opsomming de puntkomma's niet! Schrijf niet twee keer 'ook' in één alinea! Hebt u dat ook op school geleerd? Dan start uw…
Koninklijke Boom Uitgevers
Het schrijven van beleidsadviezen (Paperback)
Organisaties ontwikkelen voortdurend beleid. Zij doen dat om problemen op te lossen, te verminderen of te voorkomen. Beleids adviezen spelen daarbij een belangrijke rol. Een goed beargumenteerd…