Communicatiekunde
1 - 24 van 61
Boekengilde B.V.
Verbinding zonder wifi (Hardback)
Hoe je opvallend goede gesprekken voert, diepe relaties opbouwt en mensen positief beïnvloedt. Onze smartphones geven ons de illusie dat we continu verbinding hebben met elkaar. Niets is minder waar…
Uitgeverij Thema
Vraag gewoon feedback (Paperback)
Gun jezelf meer adviserende feedback, want dat is een krachtig groeimiddel. Je hoeft er alleen maar om te vragen. Deel 2: Adviserende feedback Weet jij wat jouw verbeterpunten zijn? Daar…
Atlas Contact
De winnende dialoog (Paperback)
Invloed zonder trucs: leer gesprekken sturen met integriteit en scherpte. Haal betere resultaten uit elke dialoog, effectief en blijvend. Aan de hand van de techniek uit De…
Remarcable
Commercieel luisteren (Hardback)
Commercieel luisteren is een boek voor professionals en experts van wie verwacht wordt dat zij ook advies- en salesgesprekken voeren. Dit deel van de functie vraagt om andere inzichten en…
Serasta Trainingen
Nederlands voor Arabisch taligen (Paperback)
Nederlands voor Arabisch taligen. Deze nieuwe editie van Nederlands voor Anderstaligen is een compleet lespakket, de gebruikte methode is duidelijk, zeer efficiënt en is alles wat een…
Koninklijke Boom Uitgevers
Issuedenken (Paperback)
Voor alle organisaties die hun reputatie willen verstevigen, innovaties willen stimuleren en hun maatschappelijke zichtbaarheid en sympathie willen vergroten. Issues zijn onderwerpen die beroeren,…
Duuren Media, Van
Crisis (Paperback)
Sinds 2020 weten we het: een crisis kan zomaar ineens voor de deur staan. Onverwacht en natuurlijk ben je onvoorbereid, want zo gaat dat met crises, toch? Hoe zorg je er dan voor dat je een crisis…
Borgerhoff & Lamberigts
In gesprek geraakt (Paperback)
Luisteren en communiceren, kunnen we dat niet allemaal al? Tenslotte zijn we er voortdurend mee bezig. Dat betekent echter niet dat we ook écht met elkaar in gesprek gaan. Want luisteren we wel…
Atlas Contact
Werken met cultuurverschillen (Paperback)
Interculturele samenwerking hoeft geen raadsel te zijn. Ontdek met praktische tools en inzichten hoe je cultuurverschillen effectief bespreekt en overbrugt. Volgens Geert Hofstede…
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
SCOREN bij ongewenst gedrag (Paperback)
"SCOREN bij ongewenst gedrag" is een praktische handreiking voor (aankomende) professionals in de zorg, onderwijs en dienstverlening, om ongewenst gedrag te voorkomen of om te buigen. Wat 'ongewenst…
Koninklijke Boom Uitgevers
Het schrijven van beleidsadviezen (Paperback)
Organisaties ontwikkelen voortdurend beleid. Zij doen dat om problemen op te lossen, te verminderen of te voorkomen. Beleids adviezen spelen daarbij een belangrijke rol. Een goed beargumenteerd…
Atlas Contact
Crucial Conversations (Paperback)
Hét boek op het gebied van gespreksvaardigheden. Deze vernieuwde editie bevat concrete tips voor digitale communicatie en het bespreken van huidige politieke en maatschappelijke kwesties. …
Swp, Uitgeverij B.V.
Durf, Leer en Presenteer (Paperback)
Jezelf presenteren met zelfvertrouwen en plezier. Dat wil jij toch ook: een presentatie boeiend, ontspannen en persoonlijk neerzetten? Met behulp van dit boek kun je zelfstandig werken aan je…
Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum
E-mails en brieven schrijven in het Frans (Paperback)
Prisma E-mails en brieven schrijven in het Frans biedt heldere antwoorden op alle vragen die zich kunnen voordoen bij het schrijven van Franse e-mails of brieven, zowel in de zakelijke als in de…
Pelckmans uitgevers
Kan ik dat nog wel zeggen? (Paperback)
Heb je jezelf ooit betrapt op voorzichtigheid in je woorden of angst om godverdomme het ‘verkeerde’ te zeggen wanneer het over inclusie gaat? Je bent niet alleen. Het is een gevoelig onderwerp…
BSL Media & Learning
Effectieve leefstijlgesprekken (Paperback)
Wil jij als zorgverlener in je spreekkamer zinvolle gesprekken voeren over leefstijl, met invloed op het gedrag van je patiënt? Prettige gesprekken die het verschil maken en jou geen energie…
Koninklijke Boom Uitgevers
Effectieve tweegesprekken (Paperback)
Hoe leidt u als leidinggevende de gesprekken met uw medewerkers in goede banen, en houdt u ook bij kritiek of slecht nieuws de werkrelatie prettig? Hoe geeft u op een motiverende manier feedback? En…
Koninklijke Boom Uitgevers
Handboek communicatiestrategie (Paperback)
Hoe ontwikkel je eenvoudig een communicatiestrategie? Zonder dikke boekwerken om de strategie te bepalen en eindeloze reeks slides om de strategie te presenteren, maar simpelweg op 1 A4? Handboek…
Koninklijke Boom Uitgevers
Grondslagen van interculturele communicatie (Paperback)
Enkele gebeurtenissen zoals de aanslagen op II September 2001, de moord op Van Gogh en de wijze waarop het integratiedebat is gevoerd hebben ertoe geleid dat de communicatie tussen de diverse…
Terra - Lannoo, Uitgeverij
101 schrijftips die je moest missen op school (Paperback)
Begin een zin nooit met 'En'! Vergeet in een opsomming de puntkomma's niet! Schrijf niet twee keer 'ook' in één alinea! Hebt u dat ook op school geleerd? Dan start uw…
Nicol Communicatie B.V.
Tekst werkt (Paperback)
Tekst werkt is het handboek voor tekst binnen recruitment en hr. In dit praktische handboek vertelt Nicol Tadema dat tekst werkt en vooral hóé je tekst voor je kan laten werken. ‘Ik ben…
Coutinho
Overheidscommunicatie (Paperback)
Overheden communiceren met burgers. En dat doen zij met een reden. Bijvoorbeeld om mensen aan te moedigen meer te bewegen en zo overgewicht tegen te gaan. Of om rommel direct in de vuilnisbak te…
VBK|Media
Klink (Paperback)
Stapsgewijs leer je hoe je het beste een presentatie, toespraak of preek kunt houden. Hoe je met impact kan spreken. In hun communicatieboek ‘Klink’ nemen Henk Stoorvogel en Mark van…
Uitgeverij Thema
Het woord is nu aan u! (Paperback)
'Spreken in het openbaar' scoort altijd hoog als mensen gevraagd wordt `de tien ergste dingen' in hun leven te noemen. Bovendien zijn maar heel weinig mensen tevreden over hun spreekprestaties: het…
