Communicatiekunde
1 - 24 van 75
Koninklijke Boom Uitgevers
Issuedenken (Paperback)
Voor alle organisaties die hun reputatie willen verstevigen, innovaties willen stimuleren en hun maatschappelijke zichtbaarheid en sympathie willen vergroten. Issues zijn onderwerpen die beroeren,…
Koninklijke Boom Uitgevers
Het schrijven van beleidsadviezen (Paperback)
Organisaties ontwikkelen voortdurend beleid. Zij doen dat om problemen op te lossen, te verminderen of te voorkomen. Beleids adviezen spelen daarbij een belangrijke rol. Een goed beargumenteerd…
Koninklijke Boom Uitgevers
Effectieve tweegesprekken (Paperback)
Hoe leidt u als leidinggevende de gesprekken met uw medewerkers in goede banen, en houdt u ook bij kritiek of slecht nieuws de werkrelatie prettig? Hoe geeft u op een motiverende manier feedback? En…
Koninklijke Boom Uitgevers
Handboek communicatiestrategie (Paperback)
Hoe ontwikkel je eenvoudig een communicatiestrategie? Zonder dikke boekwerken om de strategie te bepalen en eindeloze reeks slides om de strategie te presenteren, maar simpelweg op 1 A4? Handboek…
Koninklijke Boom Uitgevers
Grondslagen van interculturele communicatie (Paperback)
Enkele gebeurtenissen zoals de aanslagen op II September 2001, de moord op Van Gogh en de wijze waarop het integratiedebat is gevoerd hebben ertoe geleid dat de communicatie tussen de diverse…
Koninklijke Boom Uitgevers
Accountability (Paperback)
Dit memo is bedoeld als handreiking voor communicatieprofessionals die met accountability van communicatie aan de slag willen gaan in hun organisatie. De inzichten op het gebied van accountability…
Koninklijke Boom Uitgevers
Communiceren (Paperback)
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek. Heel weinig mensen zijn volleerd in het leggen van contacten, het voeren van een goed gesprek en het verdiepen van…
Koninklijke Boom Uitgevers
Voorbij je eigen wijze (Paperback)
`In dit indrukwekkende werk geven de schrijvers een diepgaande uitwerking van een significant, maar regelmatig onderbelicht gebied van NLP: metaprogramma`s. Ik bewonder de betrokkenheid en de…
Koninklijke Boom Uitgevers
Van idee naar tekst (Paperback)
Hoe krijg ik frisse ideeën voor een tekst? Hoe vertel ik mijn verhaal en verleid ik mijn lezers? Wat maakt mijn artikel of blog aantrekkelijk? Op deze vragen vind je antwoorden in Van idee naar tekst…
Koninklijke Boom Uitgevers
Media en publiek (Paperback)
Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? Niet alleen sociale…
Koninklijke Boom Uitgevers
Gespreksvoering bij geestelijke verzorging (Paperback)
Jaap Dijkstra (1947) begon als leraar wis- en natuurkunde, studeerde theologie in Utrecht. Hij is KPV en LVSB supervisor, NMI mediator en als Counselor lid van de NVPA. Naast zijn eigen praktijk voor…
Koninklijke Boom Uitgevers
Alignment 2.0 (Paperback)
ALIGNMENT 2.0 Een sterke reputatie begint intern. Daarom ambieert ook elke organisatie een aligned workforce. Medewerkers die zich thuis voelen, elke dag het beste van zichzelf geven en weten hoe ze…
Koninklijke Boom Uitgevers
Listig in lastige situaties (Paperback)
Behaal succes door tact en diplomatie te gebruiken in (uitdagende) gesprekken in organisaties. Inclusief tact…
Koninklijke Boom Uitgevers
Corporate Stories (Hardback)
Elke organisatie heeft een verhaal nodig, een corporate story. Een verhaal waarin duidelijk wordt wie je bent, hoe je zo geworden bent en waar je naar op weg bent. Goede corporate…
Koninklijke Boom Uitgevers
Communicatie van organisaties (Paperback)
Overheden, non-profitorganisaties en commerciële bedrijven moeten voortdurend communiceren om in evenwicht te blijven met hun omgeving. Afstemming is nodig omdat die omgeving steeds sneller verandert…
Koninklijke Boom Uitgevers
Financieel management voor de creatieve industrie (Paperback)
De creatieve industrie is de meest dynamische sector van de Nederlandse economie. Een groeiend aantal mensen vindt een baan in de sector, er worden continu nieuwe diensten bedacht en in de markt…
Koninklijke Boom Uitgevers
Het strategisch communicatie frame (Hardback)
Het Strategisch Communicatie Frame Na het grote succes van de eerste druk van Het Strategisch Communicatie Frame (mei 2014) is dit alweer de vierde druk, aangevuld met een extra deel…
Koninklijke Boom Uitgevers
Onze strategie komt niet aan!? (Paperback)
We kregen 'm steeds vaker. De vraag om de neuzen te richten, om mensen mee te krijgen in de organisatiestrategie. We gingen vervolgens enthousiast samen met onze opdrachtgever aan de slag en zorgden…
Koninklijke Boom Uitgevers
Hoe krijgen we IC aan de praat? (Paperback)
We kregen 'm steeds vaker: de vraag hoe krijgen we de lijncommunicatie aan de praat? Hoe helpen we spelers hun communicatierol (beter) te pakken? En hoe richten we nu het beste een…
Koninklijke Boom Uitgevers
Publieke communicatie (Paperback)
De verhouding tussen kiezers en gekozenen, en die tussen overheid en 'gewone mensen' is de laatste jaren meer onder druk komen te staan. Hun onderlinge communicatie loopt soms moeizaam en misschien…
Koninklijke Boom Uitgevers
Ongehoord! (Paperback)
Goed luisteren maakt uw organisatie beter! Ongehoord! is een praktisch boek vol inzichten over het belang van goed luisteren in een organisatie. Professioneel leren luisteren verbetert relaties met…
Koninklijke Boom Uitgevers
Arbeidsmarktcommunicatie van A/Z (Paperback)
Arbeidsmarktcommunicatie van A/Z Medewerkers bepalen het succes van een organisatie! Een organisatie die het personeel werft en bindt, dat echt past bij haar missie, visie en cultuur, presteert…
Koninklijke Boom Uitgevers
Interne communicatie als managementinstrument (Paperback)
Interne communicatie is een van de succesfactoren om een organisatie in deze tijd goed te laten functioneren. Uit onderzoek blijkt dat van bedrijven die goed presteren 80% van de medewerkers…
Koninklijke Boom Uitgevers
Basisboek crossmedia concepting (Paperback)
Steeds vaker worden diverse mediakanalen ingezet voor een bepaalde communicatiedoelstelling, waarbij gebruik gemaakt wordt van de specifieke kenmerken en mogelijkheden van deze kanalen, het…
