Communicatiekunde
1 - 9 van 9
Borgerhoff & Lamberigts
In gesprek geraakt (Paperback)
Luisteren en communiceren, kunnen we dat niet allemaal al? Tenslotte zijn we er voortdurend mee bezig. Dat betekent echter niet dat we ook écht met elkaar in gesprek gaan. Want luisteren we wel…
Borgerhoff & Lamberigts
Bij wijze van spreken (Paperback)
Krachtig en overtuigend mondeling offline én online communiceren kan je echt leren! Wie mondeling communiceert, heeft slechts één doel: de toehoorder begrijpt de boodschap zoals die bedoeld is…
Borgerhoff & Lamberigts
Schrijf ze onder tafel! (Paperback)
Waarom zou je nog leren schrijven? Of zelfs een boek lezen over schrijven? Hallo zeg! Ik doe dat wel met ChatGPT. Zo gedaan. In no time. Goed nieuws! Want dit boek wil je niet leren schrijven…
Borgerhoff & Lamberigts
Hopende U hiermede voldoende geïnformeerd te hebben (Paperback)
In samenwerking met Wablieft en Kortom vzw. Fijn als je met een brief de bewoners op de hoogte houdt van werken in hun straat of een evenement in de buurt. Maar wat als ze er weinig van begrijpen?…
Borgerhoff & Lamberigts
Scoren met je scriptie (Paperback)
Een schrijfopdracht (een scriptie, verslag, rapport, project …) is voor vele studenten in een professionele of academische bachelor- of masteropleiding een heuse uitdaging. Ook voor lesgevers die…
Borgerhoff & Lamberigts
Communicatiewetenschappen in perspectief (Paperback)
Communicatie en media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven of onze maatschappij. Toch weten we slechts weinig over die zaken. We weten misschien wel hoe we contact kunnen leggen met…
Borgerhoff & Lamberigts
Zeg dat wel (Paperback)
Krijg je meteen een knoop in je maag als je voor een groep moet spreken? Of denk je na elke presentatie: ‘Hm, dit kon beter.’ Geen paniek! Spreken met impact is geen aangeboren talent. Het is een…
Borgerhoff & Lamberigts
Media en journalistiek in Vlaanderen (Paperback)
De herziene editie van Media en journalistiek in Vlaanderen schetst de voornaamste tendensen binnen de Vlaamse journalistiek. Het doet dit vanuit het perspectief van de (on)rechtstreekse gevolgen van…
Borgerhoff & Lamberigts
Analyse van mediateksten en gemedieerde communicatie-inhouden (Paperback)
Dit unieke handboek is een onschatbare bron voor onderzoekers die communicatie of mediateksten willen analyseren. Vertrekkend vanuit de sociale semiotiek die betekenisgeving in sociale context…
