Uitgeverij Van Gorcum B.V.
Categorie
Beoordeling
Voorraad
1 - 8 van 8
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
Vreemdetalenonderwijs geven (Paperback)
Werkvormen zijn de bouwstenen van een goede vakdidactiek. Zeker sinds de invoering van het Europees Referentiekader (ERK) is kennis over de taal minder relevant. Het doel is dat de leerling de taal…
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
Leven lang spelen (Paperback)
In het onderwijs ga je iedere dag opnieuw een relatie aan met je leerlingen of studenten. Vanuit een basis van vertrouwen weet je wat er in hen omgaat, waar ze van dromen, waar ze moeite mee hebben.…
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
Ontwikkelingspsychologie (Paperback)
Kinderen begeleiden en stimuleren is boeiend, aantrekkelijk en uitdagend. Er speelt zich in het leven van baby’s, peuters, kleuters en schoolkinderen enorm veel af op het gebied van ontwikkelen en…
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
Pedagogisch sensitief communiceren (Kaartspellen)
Pedagogisch sensitief communiceren in het onderwijs is ontwikkeld binnen POINT013. POINT13 is een onderwijsonderzoekswerkplaats met leraren, pabodocenten en onderzoekers die zich richten op beter…
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
Lastige bromvliegen in de klas (Paperback)
'Lastige bromvliegen in de klas' gaat over vraagstukken die elke leerkracht in de lespraktijk kan tegenkomen. Wat kan je doen als je het idee hebt dat je leerlingen onderpresteren? Of als ze hun werk…
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
Waarom zou je lezen? (Paperback)
Dit 'Handboek jeugdliteratuur' is bedoeld voor iedereen die beroepshalve met jeugdliteratuur te maken heeft of te maken krijgt: de (toekomstige) docenten basisonderwijs, hun opleiders, medewerkers…
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
Thema's en Taal (Paperback)
In Thema’s en Taal staat het verbinden van wereldoriëntatie en taalonderwijs in de groepen 5 t/m 8 centraal. Het boek geeft hiervoor niet alleen de theoretische onderbouwing, maar ook praktische…
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
Spelling en didactiek (Paperback)
Ze kunnen niet meer spellen! is een veelgehoorde uitspraak van docenten wanneer ze opdrachten of toetsen van leerlingen onder ogen krijgen. De docent Nederlands krijgt dan regelmatig het verwijt dat…