Taal
1 - 24 van 31
Koninklijke Boom Uitgevers
Plein 16 (Paperback)
PLEIN 16 is een woordenschatpakket voor jongeren van 12 tot 16 jaar die Nederlands leren. De focus ligt op woordenschatverwerving en mondelinge communicatie (spreken en luisteren). Het taalpakket…
Koninklijke Boom Uitgevers
Lezen op B2 (Paperback)
Lezen op B2 is het derde deel in de reeks examentrainers op B2-niveau, ontwikkeld voor de Universiteit van Amsterdam en Uitgeverij Boom. Kandidaten voor het Staatsexamen NT2 II die nog moeite hebben…
Koninklijke Boom Uitgevers
Leven en werk van Ludwig Wittgenstein (Paperback)
Niemand dacht oorspronkelijker, speelser en scherper dan Ludwig Wittgenstein, en hij wist het. Van de kristallijnen helderheid in de Tractatus tot de alledaagse onoverzichtelijkheid van de…
Koninklijke Boom Uitgevers
Zelf leren rapporteren (Paperback)
Online training ‘Zelf leren rapporteren’ is een online training waarin je zelfstandig rapportagetechnieken leert. De training omvat theorie in de vorm van een boek (papier en online) en veel…
Koninklijke Boom Uitgevers
Taalconditietraining (Paperback)
Heb jij al die d's en t's nog op een rijtje? Of toch maar even naar 't kofschip? Hoe vervoeg je al die leenwoorden uit het Engels: skippen, recyclen, finishen, skaten, sms'en, e-mailen, upgraden,…
Koninklijke Boom Uitgevers
Grammatica voor iedereen (Paperback)
De grammatica van het Nederlands is een schitterend vak en het is eenvoudig te leren. Wie het eenmaal goed beheerst, beschikt over een formidabel middel om helder te leren denken, goed te formuleren…
Koninklijke Boom Uitgevers
Verwarwoordenboek (Paperback)
Wat is het verschil tussen bloot en naakt? Bent u gek op, gek met of gek van frikadellen? Of waren het nou frikandellen? De Nederlandse taal kent veel woordparen die met elkaar worden verward. Het…
Koninklijke Boom Uitgevers
Meertaligheid en onderwijs (Paperback)
Nederland en Vlaanderen worden steeds meertaliger. Die talige diversiteit is een rijkdom voor de samenleving en het onderwijs, maar brengt ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Enerzijds wordt…
Koninklijke Boom Uitgevers
Dyslectische kinderen leren lezen (Paperback)
Kinderen leren lezen op school. Dat is bij uitstek de plek om hun leesvaardigheid te oefenen. De school draagt ook verantwoordelijkheid als het leesleerproces anders verloopt dan verwacht. Het is…
Koninklijke Boom Uitgevers
De taal van mr. Jip van Harten en dr. Janneke Bavelick (Paperback)
Communicatieprofessionals bij de overheid, banken, verzekeraars, zorginstellingen en op tal van andere plekken schakelen over naar taalniveau B1. Dat doen ze omdat teksten op niveau B1 voor iedereen…
Koninklijke Boom Uitgevers
Schrijven voor het beeldscherm (Paperback)
Wie schrijft voor sites, voor blogs, voor het bedrijfsintranet, wie twittert en berichten plaatst op Facebook en LinkedIn, moet van veel markten thuis zijn. Deze geheel vernieuwde, 6e…
Koninklijke Boom Uitgevers
De omgevallen boekenkast (Paperback)
Er is, zo klagen NT2-docenten én cursisten al vele jaren, een groot gebrek aan leuk leesmateriaal. Dankzij De omgevallen boekenkast is dit probleem eindelijk opgelost. De bloemlezing bevat vlot…
Koninklijke Boom Uitgevers
Check je e-mail en brief (Paperback)
Hoe schrijf je heldere, moderne e-mails en brieven voor je werk? Check je e-mail en brief biedt een handig, beknopt stappenplan met vele praktijkvoorbeelden, voor het schrijven van een heldere,…
Koninklijke Boom Uitgevers
Retorische kritiek (Paperback)
Waaraan was de overtuigingskracht van Cicero te danken? En hoe probeert Balkenende te overtuigen? Daarover, maar ook over andere moderne overtuigende teksten gaat Retorische kritiek. Dit boek biedt…
Koninklijke Boom Uitgevers
Klassiek vakwerk (Paperback)
Het geven van goed NT2-onderwijs vraagt vakinhoudelijke kennis en didactische vaardigheid. Het een kan niet zonder het ander. In dit boek met gebundelde artikelen uit de Vakwerkreeks worden beide dan…
Koninklijke Boom Uitgevers
Check je webtekst (Paperback)
Hoe schrijf je webteksten die écht gelezen worden? Hoe schrijf je pakkende koppen en kernachtige intros? Hoe houd je de aandacht van je lezers vast en hoe verleid je ze om door te klikken? Hoe zorg…
Koninklijke Boom Uitgevers
LINK+ (Paperback)
Commerciële tekst LINK+ A2-B1 werkboek Dit is het werkboek van LINK+, de communicatieve en taakgerichte digitale methode om Nederlands te leren. LINK+ is bedoeld voor volwassenen met een meer…
Koninklijke Boom Uitgevers
De Argumentatiecoach (Paperback)
Solliciteren, adviseren en presenteren: je bent dagelijks bezig anderen te overtuigen. Deze coachgids geeft je voor iedere situatie de juiste tips. Praktische tips die je direct kunt toepassen in je…
Koninklijke Boom Uitgevers
Check je tekst (Paperback)
Rapporten, werkstukken of scripties: het zijn ingewikkelde schrijfklussen. Vaak is het lastig om een begin te maken en om greep op de tekst te houden. Toch is het schrijven van zo’n tekst goed onder…
Koninklijke Boom Uitgevers
Handboek voor de redacteur (Paperback)
Als redacteur moet je niet alleen een uitstekend taalgevoel hebben, maar ook begrijpen hoe tekst een boodschap overbrengt. Je bent de schakel tussen de auteur en de lezer. Met jouw ingrepen haal je…
Koninklijke Boom Uitgevers
Taalconditietraining (Paperback)
Taalconditietraining teksten schrijven 1e druk is een boek van W. Kas uitgegeven bij Boom Uitgevers Amsterdam. ISBN 9789012114837 Opstellen schrijven, brieven, verslagen, werkstukken,…
Koninklijke Boom Uitgevers
Schrijven in eenvoudig Nederlands (Paperback)
Hoe zorg je dat 95% van de Nederlanders je tekst begrijpt? Daarover gaat dit boek. In dit boek laten Karen Heij en Wessel Visser van BureauTaal zien hoe je je boodschap in eenvoudig Nederlands kunt…
Koninklijke Boom Uitgevers
Geef ze het nakijken (Paperback)
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek. Studenten aan hogescholen en universiteiten produceren flink wat teksten: papers, essays, verslagen, scripties en…
Koninklijke Boom Uitgevers
FC Sprint2 (Paperback)
Hoe haal je het beste uit je leerlingen? FC-Sprint² is het verslag van een zoektocht naar effectiever onderwijs. Wat is een stimulerende leeromgeving? Wanneer nemen de leerlingen zelf het initiatief…