Onderzoek & Statistiek
1 - 11 van 11
Swp, Uitgeverij B.V.
De kern van participatief actie-onderzoek (Paperback)
Actieonderzoek is bezig aan een opmars. Steeds vaker kiezen professionals in zorg, welzijn, wonen, onderwijs en HRM ervoor om zelf met actieonderzoek aan de slag te gaan. De Kern van participatief…
Koninklijke Boom Uitgevers
Evalueren (Paperback)
Evalueren geeft een methodologische basis voor empirisch evaluatieonderzoek. De auteur bespreekt het evalueren van (overheids) interventies vanuit de algemene principes van, en richtlijnen voor,…
Koninklijke Boom Uitgevers
Onderzoek in 15 stappen (Paperback)
Onderzoek in 15 stappen Petra de Bil Welke methode kan gebruikt worden voor een nieuw op te starten behandelgroep? Welke verbeteringen kunnen aangebracht worden bij een intake-procedure? Voor al dit…
Koninklijke Boom Uitgevers
Analyseren in kwalitatief onderzoek (Paperback)
Hoe pak je het aan om interviews, observaties en documenten te verwerken tot resultaten en hoe rapporteer je daarover? Analyseren in kwalitatief onderzoek biedt een stappenmodel voor de systematische…
Sdu B.V.
Sociaal Info Januari 2025 (Paperback)
Sociaal Info bevat de voornaamste ‘comptabele’ gegevens (bedragen, forfaits, percentages, premies, regelingen en voorschriften) die regelmatig nodig zijn bij de dagelijkse praktijk van de deskundige…
Lefebvre Sdu B.V.
Sociaal Info juli 2025 (Hardback)
Sociaal Info bevat de voornaamste ‘comptabele’ gegevens (bedragen, forfaits, percentages, premies, regelingen en voorschriften) die regelmatig nodig zijn bij de dagelijkse praktijk van de deskundige…
Sage
Interdisciplinary Research: Process and Theory (Paperback)
Interdisciplinary Research: Process and Theory offers a comprehensive, systematic presentation of the interdisciplinary decision-making process by drawing on student and professional work from the…
VU uitgeverij
Onderzoek met vragenlijsten (Paperback)
Uitgebreide, verbeterd en gewijzigde herdruk van Onderzoek met Vragenlijsten, (ISBN 9789053835883) Bij deze titel hoort een website met ondermeer PowerPoint slides, opdrachten, voorbeeldbrieven…
Koninklijke Boom Uitgevers
Kwalitatief interviewen: kunst en kunde, 3e druk (Paperback)
Het kwalitatieve interview heeft veel weg van een goed gesprek. Wat maakt iemand tot een goede gesprekspartner? Dat hij luistert met aandacht, meedenkt en meevoelt met het vertelde en je laat…
Boom Uitgevers Den Haag
Ex ante onderzoek in metaperspectief (Paperback)
Afgemeten aan de gestage aanwas van ex post evaluaties verslapt de aandacht voor doeltreffend beleid niet. Maar manifesteert die aandacht zich ook in toekomstgericht onderzoek naar de effecten van…