Media
1 - 14 van 14
Overamstel Uitgevers
Dit is geen propaganda (Paperback)
Een adembenemende reis door de duistere wereld van desinformatie en fake news De belangrijkste trend van de afgelopen jaren is de opkomst - en ontwikkeling - van digitale…
Overamstel Uitgevers
TBS (Paperback)
Een uniek boek over tbs'ers en het idee achter het systeem De meeste mensen kunnen zich niet echt een voorstelling maken van wat zich allemaal afspeelt binnen een tbs-kliniek. Wie…
Koninklijke Boom Uitgevers
Check je column (Paperback)
We kopen de krant voor het nieuws, maar lezen de columns het eerst. En ook het digitale vriendje van de column, de blog, trekt veel fanatieke lezers. Niet verwonderlijk: een goede column of blogtekst…
Koninklijke Boom Uitgevers
Methoden voor Journalism Studies (Paperback)
In Methoden voor journalism studies staan zes onderzoeksmethoden centraal om journalistiek op een wetenschappelijke manier te bestuderen. Met deze beknopte handleiding leer je zelfstandig een…
Overamstel Uitgevers
Vos in de VS (Paperback)
Een levendige verkenning van het moderne Amerika - geactualiseerde editie In de twintig jaar dat hij in de Verenigde Staten woont, heeft de bekende Amerika-correspondent Michiel Vos…
Overamstel Uitgevers
Berichten uit de bajes (Paperback)
Misdaadverslaggever John van den Heuvel (49) schrijft al meer dan twee decennia over de onderwereld. In spraakmakende reportages doet hij verslag van de achtergronden van moordzaken,…
Koninklijke Boom Uitgevers
De media-explosie (Paperback)
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek. Media zijn overal om ons heen. Zij bezorgen ons voortdurend grote stromen nieuwsitems, appjes, blogs, films, posts…
Overamstel Uitgevers
Het voyeursmotel (Paperback)
Op 7 januari 1980 ontvangt Gay Talese een anonieme brief van een man uit Colorado, beginnend met de woorden: 'Ik heb het idee dat ik belangrijke informatie heb die bij zou kunnen dragen aan een…
Overamstel Uitgevers
De moord die niet veel aandacht trok (Paperback)
Wekelijks verhaalt John van den Heuvel (51) onverbloemd en messcherp over zijn belevenissen en bevindingen als misdaad¬verslaggever in zijn columns in De Telegraaf. Dit boek onthult hoe het…
Koninklijke Boom Uitgevers
Journalistiek denken en doen (Paperback)
Media doen er nog altijd toe. Bij plotselinge gebeurtenissen, bij een aanslag of crash. Of bij nieuws dat iedereen aangaat, zoals publicaties over sjoemelsoftware in de autobranche. Maar journalisten…
Koninklijke Boom Uitgevers
Kan dat zomaar? (Paperback)
Mondige mediaconsumenten hebben steeds meer mogelijkheden (vooral online via sociale media) om tekst en uitleg te vragen aan journalisten. Waarom heeft de redactie of de individuele journalist deze…
Koninklijke Boom Uitgevers
Handboek datajournalistiek (Paperback)
Diep verborgen, in stapels documenten vol cijfers gloort een prachtige primeur. Dit boek neemt je mee in de wereld van de datajournalistiek. Hoe vind je 'ruwe data', de bouwstenen voor gedegen…
Koninklijke Boom Uitgevers
Handboek journalistieke ethiek (Paperback)
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek. Mag je als journalist ongevraagd beeld- en geluidsopnamen maken? Hoe ver kun je gaan in het publiceren van bewerkte…
Koninklijke Boom Uitgevers
Economie in het nieuws (Paperback)
Economie gaat over mensen. Dat zou je altijd niet denken als je de publicaties van het Centraal Planbureau en De Nederlandsche Bank leest. In die rapporten gaat het over bruto binnenlands product,…
