Ondernemerschap
1 - 13 van 13
Koninklijke Boom Uitgevers
Gesprekskunst voor professionals (Paperback)
In hun dagelijks contact met klanten lopen professionals regelmatig aan tegen lastige gesprekken. Gesprekken die met de beste wil van de wereld niet productief te noemen zijn. Met als gevolg een…
Koninklijke Boom Uitgevers
Het uitgevouwen servet (Paperback)
Een vierdaagse cursus in boekvorm! In het boek Op de achterkant van een servet liet Dan Roam zien dat denken met plaatjes iedereen kan helpen om nieuwe ideeën te ontwikkelen, problemen…
Koninklijke Boom Uitgevers
Professionele ethiek (Hardback)
Tweede herziene druk - met vernieuwd basismodel Het nemen van een moreel besluit is een kwestie van zorgvuldig analyseren en zelfbewust durven kiezen. Professionele ethiek helpt daar bij…
Koninklijke Boom Uitgevers
Hoe groen is jouw gras? (Paperback)
Reorganisaties, onmogelijke targets, een baas die geen waardering heeft voor wat jij doet of gewoon werk waar je op uitgekeken bent. Maar liefst 40% van de werknemers verlangt regelmatig naar…
Koninklijke Boom Uitgevers
Ondernemershout bestaat niet (Paperback)
Waarom bestaan veel ondernemingen na vijf jaar niet meer? De (vaak) lage omzetten wegen niet op tegen de vele uren die ondernemers in hun bedrijf steken. Zelfs als het goed gaat, als er wel een…
Koninklijke Boom Uitgevers
Ondernemen met impact (Paperback)
De belangrijkste wereldwijde ontwikkelingen van dit moment, vragen om ondernemende beslissingen. Nu onder druk van vergrijzing, klimaatverandering en technologische ontwikkelingen veel economische en…
Koninklijke Boom Uitgevers
L2 zorg (Paperback)
Lean heeft zijn intrede gedaan in menige zorginstelling. Lean is een managementfilosofie om elke dag en met iedereen in de organisatie doelgericht te verbeteren om tot reductie van verspilling in…
Koninklijke Boom Uitgevers
De lean entrepreneur (Paperback)
De meesten van ons geloven dat je als visionair entrepreneur wordt geboren - niet gemaakt. De media verheerlijken Bezos, Branson, Gates en Jobs als helden met voorspellende gaven. En in…
Koninklijke Boom Uitgevers
Nu halfvoller! (Paperback)
Marketing en communicatie zijn middelen om een boodschap over te brengen. Van de slimme marktkoopman en ambitieuze ondernemer, tot de professionele overheidsvoorlichter en gewiekste politicus -…
Koninklijke Boom Uitgevers
Op de achterkant van een servet (Hardback)
'Geen betere manier om te bewijzen dat we iets goed begrijpen dan er een eenvoudig plaatje van te tekenen. En geen effectievere manier om een lastig vraagstuk op te lossen dan een pen te pakken en de…
Koninklijke Boom Uitgevers
Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken (Paperback)
Acquireren roept bij professionals nogal eens weerstand op. Ze willen absoluut niet geassocieerd worden met 'de agressieve verkoper die komt leuren om een klus'. Bovendien brengt de druk om…
Koninklijke Boom Uitgevers
Persoonlijkheid en management (Paperback)
Steeds meer bedrijven denken in (gedrags)competenties zoals flexibiliteit, klantgerichtheid, creativiteit, etc. Daarmee wordt de persoonlijkheid van medewerkers in alle lagen van de organisatie een…
Koninklijke Boom Uitgevers
Veranderen met resultaat (Paperback)
“Veranderen is een zoekproces. Ingrijpende veranderingen ín organisaties leveren dan ook veel vragen op zoals: Wat willen we precies veranderen? Hoe kunnen we het veranderingsproces in de hand…
