Communicatiekunde
1 - 24 van 33
Uitgeverij Thema
Vraag gewoon feedback (Paperback)
Gun jezelf meer adviserende feedback, want dat is een krachtig groeimiddel. Je hoeft er alleen maar om te vragen. Deel 2: Adviserende feedback Weet jij wat jouw verbeterpunten zijn? Daar…
Coutinho
Overheidscommunicatie (Paperback)
Overheden communiceren met burgers. En dat doen zij met een reden. Bijvoorbeeld om mensen aan te moedigen meer te bewegen en zo overgewicht tegen te gaan. Of om rommel direct in de vuilnisbak te…
Uitgeverij Thema
Het woord is nu aan u! (Paperback)
'Spreken in het openbaar' scoort altijd hoog als mensen gevraagd wordt `de tien ergste dingen' in hun leven te noemen. Bovendien zijn maar heel weinig mensen tevreden over hun spreekprestaties: het…
Uitgeverij Thema
Gesprekken die werken (Paperback)
Een gesprek met impact is de sleutel tot een prettige en productieve werkomgeving. Dit boek daagt iedereen, leidinggevend of niet, uit om het anders aan te pakken en van de gebaande gesprekspaden af…
Coutinho
Interculturele communicatie in de NT2-les (Paperback)
Van NT2-docenten wordt verwacht dat zij over de juiste kennis, vaardigheden en houding beschikken om goed te kunnen functioneren in een cultureel diverse omgeving. Interculturele communicatie in…
Coutinho
Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief (Paperback)
Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven…
Uitgeverij Thema
Feedback (Paperback)
Slik je je kritiek op anderen soms in? Maakt het je wat uit of je commentaar geeft aan je medewerker, collega of baas? Vermijd je het wel eens om positieve feedback te geven? Veel mensen zullen deze…
Coutinho
Gesprekscommunicatie (Paperback)
Voor leerkrachten is een effectieve, professionele relatie met kinderen, ouders, collegas en leidinggevenden essentieel. In veel teams in het primair onderwijs groeit het besef dat zon relatie…
Coutinho
Adviseren met perspectief (Paperback)
Een adviseur laat na elk adviestraject iets tastbaars achter bij de klant: een rapport, een presentatie, een brief of memo. Dat document bevat een volledig en helder overzicht van de resultaten,…
Coutinho
Offertes schrijven die scoren (Paperback)
Ondernemers zijn voortdurend bezig om opdrachten binnen te halen. Een belangrijk middel daarbij is een wervende offerte. Hoe kun je een offerte zo schrijven dat een klant jou de opdracht gunt?…
Coutinho
Werkboek communicatieplanning (Paperback)
Het opstellen van communicatieplannen behoort tot het vaste takenpakket van communicatieprofessionals. Ook studenten communicatie krijgen vaak de opdracht om zo'n plan te maken. Het geeft vorm en…
Coutinho
Risico- en crisiscommunicatie (Paperback)
Risico's en crises maken deel uit van ons dagelijks leven. Rampen dichtbij en ver weg treffen grote groepen mensen en vragen om betekenisvolle risico- en crisiscommunicatie vanuit overheden en…
Uitgeverij Thema
Communiceren kun je leren (Paperback)
Basisvaardigheden voor communicatie: converseren, begrijpen, presenteren, assertief opstellen, formuleren etc. Je collega negeert je al de hele dag, je hebt zeker iets verkeerd gedaan.…
Coutinho
Conflicthantering en mediation (Paperback)
Waar mensen elkaar ontmoeten, kunnen conflicten ontstaan. Of je nu hrm'er bent bij een multinational, verpleegkundige in een ziekenhuis, of manager binnen het bedrijfskundige domein, je zult…
Uitgeverij Thema
Brand-id (Paperback)
Hoe creëer je een merk dat echt inspireert? Zon merk waarvan kopers eigenlijk meer fan dan klant zijn? Dát is de uitdaging die in 'Brand-id' centraal staat ... Daarvoor moet je openstaan voor nieuwe…
Uitgeverij Thema
Beïnvloed anderen, begin bij jezelf (Paperback)
Beinvloed anderen en verbeter de samenwerking We komen allemaal wel mensen tegen waar het niet echt mee klikt of waar we grote moeite mee hebben, maar waar we wel iets mee moeten:…
Uitgeverij Thema
Verbindend communiceren, hoe dan? (Paperback)
Met verbindende communicatie voorkom je conflicten of kom je er samen snel en in goed contact uit. Maar hoe doe je dat, verbindend communiceren? Conflicten kosten waardevolle energie.…
Uitgeverij Thema
Vraag gewoon feedback (Paperback)
Gun jezelf meer positieve feedback, want dat is een krachtig groeimiddel. Je hoeft er alleen maar om te vragen. Deel 1: Positieve feedback Weet jij wat anderen in jou waarderen? Daar kom…
Coutinho
Communicatieonderzoek (Paperback)
Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze…
Uitgeverij Thema
Het verwonderkaartspel (Kaartspellen)
Ontdek Het verwonderkaartspel - een set van 160 kaarten gebaseerd op Positieve Psychologie en Appreciative Inquiry! Ontdek Het verwonderkaartspel - een set van 160 kaarten gebaseerd op…
Uitgeverij Thema
Stukken beter schrijven (Paperback)
Een praktisch boek met veel tips, do’s en dont’s en checklisten waarmee je efficiënter en beter leert schrijven. Brieven, mails, offertes, of blogs, twitter of Linkedin; veel mensen…
Uitgeverij Thema
Feedbackkaarten 1 (Kaartspellen)
Spelenderwijs positieve feedback geven en vragen. Voor trainingen en vergaderingen, maar ook goed bruikbaar op teamdagen en als start van teambuildingstrajecten. Feedback krijgen is een…
Coutinho
Diversiteitscompetentie (Paperback)
In de wereld van vandaag werken, studeren en leven veel mensen in internationale en multiculturele omgevingen. Om die reden is interculturele communicatie in veel studiegebieden en beroepsvelden…
Coutinho
Diversity competence (Paperback)
In de wereld van vandaag werken, studeren en leven veel mensen in internationale en multiculturele omgevingen. Om die reden is interculturele communicatie in veel studiegebieden en beroepsvelden…
